Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μήπως ο Deep Blue νίκησε τον Κασπάροφ χάρη σε ένα bug;

Η ατάκα “it’s not a bug, it’s a feature” είναι ένα αρκετά διαδεδομένο ανέκδοτο στον κόσμο των προγραμματιστών που απαντούν στα παράπονα των χρηστών λέγοντάς τους ότι το πρόβλημα για το οποίο διαμαρτύρονται είναι στην πραγματικότητα χαρακτηριστικό του συστήματος και υλοποιήθηκε ηθελημένα. Φαίνεται, όμως, πως η φράση ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του Deep Blue, του υπερυπολογιστή της IBM που το 1997 κατάφερε να νικήσει τον μεγάλο Γκάρι Κασπάροφ σε μια παρτίδα σκάκι που έγραψε ιστορία.

Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με ένα απόσπασμα από το βιβλίο “The Signal and the Noise”, όπου ο συγγραφέας Nate Silver συνομιλεί με τον Murray Campbell, έναν από τους επιστήμονες που εργάστηκαν πάνω στον Deep Blue, η νίκη του υπερυπολογιστή της IBM μπορεί τελικά να προήλθε – ή έστω να υποβοηθήθηκε – χάρη σε ένα bug. Πιο συγκεκριμένα, ο Campbell εξηγεί ότι κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού συνέβη μια δυσλειτουργία του συστήματος που ανάγκασε τον Deep Blue να κάνει μια κίνηση στην τύχη. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να μπέρδεψε τον Κασπάροφ και να τον οδήγησε σε λάθος εκτίμηση των δυνατοτήτων του υπολογιστή συμβάλλοντας, έτσι, στην ήττα του.



Γιώργος Σαρηγιαννίδης

Συντάκτης άρθρου: Γιώργος Σαρηγιαννίδης

Ο Γιώργος Σαρηγιαννίδης είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το ίδιο τμήμα. Αυτή τη στιγμή εργάζεται ως freelancer σύμβουλος σε έργα διαδικτύου και intranets, με κύρια αντικείμενα την Αρχιτεκτονική της Πληροφορίας, την κατασκευή ιστοσελίδων και την διαχείριση περιεχομένου. Έχει ειδικευτεί στη μελέτη και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό portals, intranets και δικτυακών εφαρμογών, ενώ στο παρελθόν έχει ασχοληθεί και με τη δημοσιογραφία.
Website: http://www.gsarigiannidis.gr Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Klout
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ